#NuwaarderingvoorwerkindeVVT

Laat ons weten wat jij nodig hebt om goed en veilig je werk te doen

Door Redactie 07 september 2020

Op 3 september hebben werknemers in de VVT van zich laten horen tijdens een actiebijeenkomst van de FNV. Via een livestream op Facebook en YouTube hebben ruim 4.000 VVT-werknemers een bijeenkomst op het Malieveld ‘bijgewoond’.

#NuwaarderingvoorwerkindeVVT

Op locatie zelf was een selecte groep werknemers aanwezig, die mede namens hun collega’s gesproken hebben over het werk in de VVT. De boodschap was duidelijk: er moet nu waardering voor de zorg komen en daar is verandering voor nodig!

Statement waardering en respect

Door een statement, met daarin een duidelijke boodschap aan politiek, werkgevers en de maatschappij, willen werknemers in de VVT aangeven hoe zij zich gewaardeerd voelen. De pijlers voor het statement zijn tijdens de bijeenkomst besproken. Er is aangegeven dat de werknemers in de VVT zich echt gewaardeerd en gerespecteerd voelen:

1. met een goede naleving van de cao VVT,
  2. met geld voor een extra structurele loonsverhoging,
  3. als de werkgever zorgt dat we veilig ons werk kunnen doen,
  4. als we de tijd krijgen voor onze cliënten,
  5. met vaste roosters zodat er een goede werk-privébalans is.

Wat heb jij nodig om goed en veilig te kunnen werken?

Dit statement moet nog verder worden uitgewerkt, want wat is voor jou 'veilig je werk kunnen doen' en wat betekent 'meer tijd voor de cliënten'? Welke verandering is daarvoor nodig? Het statement moet voor elke werknemer herkenbaar zijn en concreet uitgewerkt. Wat heb jij nodig om goed en veilig te kunnen werken? Misschien mis jij iets op het gebied van loopbaan en scholing? Mis je goede begeleiding tijdens je stage? Daarom nodigen wij jou uit om mee te denken over de uitwerking. Wil je meedoen? Stuur een e-mail naar vvt@fnv.nl. Wij nemen dan contact met jou op!