Steun onze zorghelden, post je witte outfit!

#inhetwitvoordezorg

Door Redactie 03 april 2020

Op dinsdag 7 april is het Wereldgezondheidsdag. De coronacrisis vraagt al weken heel veel van de mensen in de zorg. Daarom willen we ze op deze dag een hart onder de riem steken. We roepen daarom iedereen in Nederland op om 7 april iets wits aan te trekken, om te laten zien dat we allemaal supporter zijn van onze zorghelden.

Hart voor de zorg

Zorgmedewerkers werken juist in deze crisis met hart en ziel keihard door om zoveel mogelijk levens te redden. Dat is zwaar, zowel lichamelijk als emotioneel. En ze geven al zoveel. Het enige wat wij terug kunnen doen, is laten zien dat we solidair zijn. Door binnen te blijven, afstand te houden, onze handen te wassen en op dinsdag 7 april wit te dragen.

Hoe doe je mee?

• Trek iets wits aan. Of het nou een T-shirt, trui, een wit laken, hoed of bril is. Wees creatief! Net zoals wanneer we Oranje ondersteunen.
  • Ga alleen of met andere thuisblijvers (maar denk aan die 1,5 meter afstand!) op de foto of maak een video.
  • Post je foto op social media met #inhetwitvoordezorg

Vragen over werk en corona?

Speciaal voor werknemers in de zorg hebben we de veelgestelde vragen voor zorgwerknemers. Deze gelden speciaal als je werkt in:

• Ziekenhuizen
  • UMC's
  • Verpleeg-, Verzorgingstehuis en Thuiszorg
  • Ambulancezorg
  • Eerstelijns gezondheidszorg
  • GHZ
  • GGZ
  • Kraamzorg

Blijf op de hoogte

Wil jij ook op de hoogte blijven over de laatste ontwikkelingen over werk en corona? Meld je dan aan voor onze corona nieuwsflits. Heb jij het idee dat het qua arbeidsomstandigheden of rechten en plichten van de werknemers niet goed gaat? Doe dan een melding bij ons meldpunt corona.