De nieuwe Arbocatalogus VVT met info voor iedereen

Praktische tips & tools voor veilig en gezond werken

Door Redactie 21 januari 2020

FNV Zorg & Welzijn lanceert samen met ActiZ, Zorgthuisnl, CNV Zorg & Welzijn, FBZ en NU'91 deze maand een gloednieuwe Arbocatalogus VVT. Je vindt hier vele praktische tips & tools om direct zelf aan de slag te gaan met thema’s als werkdruk, fysieke belasting of ongewenst gedrag. En waar de Arbocatalogus eerst voornamelijk voor mensen was die beleidsmatig werkten geeft de site nu info voor alle werknemer in de VVT

Neem een kijkje op de site

Gezonde en veilige oplossingen

Aan de hand van 9 thema’s in de VVT, zoals fysieke overbelasting, werkstress, of ongewenst gedrag van cliënten, laten we zien welke risico’s er zijn en welke richtlijnen gelden. Zo vind je er praktische tips om klachten aan rug, nek en schouders te voorkomen. Ook kun je lezen hoe je jezelf kunt beschermen tegen infecties bij werken met cliënten.

Ook inhoudelijk is de Arbocatalogus VVT helemaal geüpdatet. Hij is compacter en duidelijker gemaakt en belangrijke informatie is gemakkelijk te vinden. Als je behoefte hebt aan verdieping zoals films, e-learnings, checklists en instrumenten, kun je op elke pagina een link vinden naar betrouwbare externe bronnen.