Actualiteitencollege Zorg & Welzijn

Wat betekenen de plannen van de Europese Commissie voor ons?

Door Redactie 06 november 2019

Europa raakt ons allemaal; zowel privé als werk. Zo beïnvloeden de plannen van de Europese Commissie jouw werkzaamheden in de Zorg & Welzijn. Daarom gaat ons volgende actualiteitencollege op woensdag 27 november over de vraag ‘‘Wat betekenen de plannen van de nieuwe Europese Commissie voor ons, werkers in de sector Zorg & Welzijn?’. Kom jij ook?

Plannen Europese Commissie

Er is al bestaande regelgeving die jou in je werk raakt, zoals het 'vrij verkeer van werknemers binnen de EU'. Maar daarnaast zijn er ook nieuwe plannen van de Commissie Von der Leyen, zoals:

• Een Europees minimumloon.
  • Bescherming van platformedewerkers.
  • Een New Green Deal.
  • Gelijke beloning voor mannen en vrouwen.
  • Een betere bescherming van veiligheid en gezondheid op het werk.

Hoe deze plannen er precies uit gaan zien weten we nog niet. Maar één ding staat vast: ze gaan gevolgen hebben op je werkplek. Marjolijn Bulk en Antonina Ronhaar, beide Policy Advisor European Affairs bij de FNV praten je bij hoe we invloed op deze plannen kunnen uitoefenen in Brussel en Den Haag.

Waar en wanneer?

Wil jij daar ook bij zijn?

Wanneer: Woensdag  27 november van 19.00 tot 21.30 uur

Waar: Het Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159, 3543 AS Utrecht

Vanaf 18.00 uur kun je binnenlopen om ook een hapje mee te eten. Vergeet dit dan niet te vermelden bij het aanmeldingsformulier.

Meld je aan