Staking cao Jeugdzorg: kom ook!

Maandag 2 september, Den Haag

Door Redactie 17 juli 2019

Al 2,5 jaar voeren we campagne tegen de torenhoge werkdruk in de Jeugdzorg onder de titel ‘KwaliTIJD voor het Kind’. Zelfs werkgever Jeugdzorg Nederland zegt dat we zo niet verder kunnen. Zelfs over een nieuwe cao kan niet onderhandeld worden, omdat de portemonnee van de werkgevers leeg is. Daarom komen we nu samen met de werkgever in actie, want het is tijd voor gezonde jeugdzorg.

Actie in de jeugdzorg

Meld je aan voor de actie

We gebruiken je gegevens uitsluitend voor je aanmelding voor 2 september. Heb je aangegeven dat je lid wilt worden? Dan word je gebeld door ons Contactcenter. Ben jij lid van FNV Zorg & Welzijn? Dan kun je gratis met de trein reizen. Aanmelden voor de staking kan tot en met 18 augustus.

Vakbonden stellen minister ultimatum

Op dit moment is er geen overeenstemming met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Zij moeten investeren om de jeugdzorg te verbeteren. Wij hebben de minister een ultimatum gestuurd, waarna hij eenmalig 420 miljoen euro heeft toegezegd over 2019. In 2020 en 2021 komt daar nog eenmalig 300 miljoen euro bij. Maar dit is niet voldoende. Wij willen dat er structureel geïnvesteerd wordt.

Programma op de actielocatie

Op de stakingsdag verzorgen we met het CNV en Jeugdzorg Nederland een inhoudelijk en leuk programma. Hier moet je je ook registreren als staker.

Wanneer: 2 september, 11.30 - 14.00 uur
Waar: Koekamp, Den Haag

Lees ook de veelgestelde vragen rondom deze staking.