Stemmen convenant tijdschrijven jeugdzorg

Breng je stem uit

Door Redactie 12 maart 2020

Op 12 februari tijdens de landelijke schrapweek Jeugd, hebben FNV (mede namens CNV), VNG, VWS en Jeugdzorg Nederland afgesproken dat we alles in het werk gaan stellen om te stoppen met tijdschrijven in de jeugdzorg.

Stoppen met tijdschrijven

FNV heeft de afgelopen periode met deze partijen onderhandeld over een 4 partijen-convenant. Hierin wilden we afspreken dat we stoppen met tijdschrijven in de jeugdzorg. Op 11 maart 2020 hebben wij hierover een onderhandelaarsakkoord (pdf) bereikt. Dit is een belangrijk succes wat bereikt kon worden door de aanhoudende druk van jeugdzorgwerkers!

FNV leden: Stem op dit onderhandelaarsakkoord!

Alle partijen leggen dit onderhandelaarsakkoord nu ter akkoord voor aan hun eigen achterbannen. We hebben het doel om dit convenant op 31 maart 2020 te ondertekenen, waarna het direct in werking treedt. Jij als lid bepaalt of FNV dit akkoord mag ondertekenen. Dit doen we via democratische besluitvorming; de helft plus 1 van het aantal stemmers bepaalt de uitslag. Je kunt maar 1x stemmen. De stemming loopt tot 30 maart 2020 tot 00.00 uur.

Breng je stem uit