Nog weinig schot in cao-overleg GGZ

Door Redactie 21 juni 2019

In onze eerdere berichten kon je het al lezen: het overleg over een nieuwe cao voor jou en je collega’s in de geestelijke gezondheidszorg verloopt niet soepel. Ook in de tweede ronde zijn we geen millimeter opgeschoven.

Psycholoog in gesprek

Werkgeversvoorstellen zijn verslechtering

Tijdens ons tweede overleg, op donderdag 20 juni, deed werkgever GGZ Nederland alleen maar voorstellen voor arbeidsvoorwaarden die slechter zijn dan de huidige cao. En dat terwijl de werkgever benadrukt dat de sector zit te springen om afspraken waardoor er meer personeel instroomt en minder personeel weggaat.

Voorstellen bonden

Voor ons is het allemaal niet zo ingewikkeld. Wij sluiten ons aan bij de wens van de werkgever om meer personeel te laten instromen en minder afscheid van huidig personeel. Dat willen we regelen door onder meer de volgende afspraken:

• Salarisverhoging van 5%.
  • Afspraken over duurzame inzetbaarheid, generatiebeleid zodat je ook op hogere leeftijd gezond kunt blijven werken.
  • Terugdringen van de flex in de roosters.
  • Opleiden en ontwikkelen.

Volgende afspraak

Op 4 en 5 juli praten we verder met GGZ Nederland. Wij verwachten dan meer concrete verbeteringsvoorstellen die leiden tot daadwerkelijk verbetering van de arbeidsvoorwaarden. Want dat is hard nodig voor alle 90.000 werknemers in deze sector.