Teleurstellend loonbod NVZ cao ziekenhuizen

Door Redactie 13 mei 2019

Helaas is er voor jou en je 200.000 collega’s in de ziekenhuizen nog geen zicht op een beter loon. Na 4 onderhandelingsronden biedt de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) maar 2% salarisverhoging die ook nog eens in zou gaan op 1 november 2019. En dat terwijl de cao al op 31 maart afliep. Namens alle medewerkers in de ziekenhuizen hebben wij onze teleurstelling uitgesproken. Want waar blijft de waardering voor jou?

Loonbod NVZ

De 2% loonsverhoging voor november dit jaar bieden de werkgevers weer voor het jaar daarop. Dat betekent 4% over 24 maanden, waarbij de ingangsdatum van de loonsverhoging ver ligt in de looptijd van de cao.

Daarnaast biedt de NVZ een eenmalige uitkering van € 1.000,-. Dit lijkt misschien een groot bedrag, maar het is eenmalig én een bruto bedrag. En het is naar rato dienstverband. Dus alleen als je full time werkt krijg je € 1.000,-.

Andere splijtpunten

Naast geld hebben de werkgever en bij ook nog een verschil van opvattingen over een aantal inhoudelijke punten. Dit zijn:

• Afspraken over diensten en overwerk
  • Jaarurensystematiek
  • Generatiebeleid en duurzame inzetbaarheid
  • Opleiden en ontwikkelen

Vervolg gesprekken

Op 21 mei praten wij verder. Dan zal moeten blijken of de NVZ serieus wil praten over loonsverbetering. Na dit overleg informeren we je zo snel mogelijk over hoe verder. En om een goed resultaat te behalen schuwen we geen middel.