Loonbod cao ziekenhuizen laat nog op zich wachten.

Goede cao = goede zorg

Door Redactie 12 april 2019

De onderhandelingen voor een nieuwe cao ziekenhuizen zijn in volle gang. Verbeteringen van de arbeidsvoorwaarden zijn echter nog niet in zicht. We maken nog maar kleine stapjes. Het overleg neemt steeds grimmiger vormen aan, maar er zijn nog belangrijke stappen te nemen. Want we gaan het nu over échte zaken hebben.

cao ziekenhuizen

Belangrijke afspraken

Voor ons geldt dat er nog belangrijke punten op de i moeten worden gezet.

• Een forse loonsverhoging waarin wij inzetten op 5%
  • Verhogen van de ort
  • Meer vergoeding voor reiskomsten
  • Flexibiliteit heeft een prijs, afwijken van het rooster dient te worden gecompenseerd
  • Meer stagevergoeding en verhogen van het leerling salaris om instroom in de sector te bevorderen
  • Aanscherpen van afspraken rond opleiden. Functiegericht opleiden dient ten alle tijden naast geld ook in tijd te worden gecompenseerd

Volgend overleg

Het volgend overleg van 10 mei wordt een belangrijke graadmeter. Waarbij de belangrijkste vraag is: komt er een voor medewerkers aanvaardbaar resultaat? De druk van medewerkers voor een goede cao neemt toe. Jullie willen resultaten zien. Wij hebben jullie opgeroepen om dit te laten zien. Dus sluit je aan, want een goede cao = goede zorg! Draag deze sticker om te laten zien dat je achter de eisen van de bond staat.