Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig. Daarnaast maken we gebruik van marketing cookies om de website op jouw voorkeuren af te stemmen. Hiervoor kun je onderstaand toestemming geven. Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Functionele & analytische cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de website naar behoren werkt en om analyse uit te voeren

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

Callcentermedewerkers eisen hun boodschappenbonus op

Lege boodschappenmandjes voor directeur Teleperformance

Loes Visser
Door Loes Visser 07 juni 2019

Callcenter Teleperformance in Tilburg kreeg op 7 juni op de stoep de petitie voor de #boodschappenbonus uit handen van van Emil Jacobs (Teleperformance) en Elly Heemskerk (FNV).

booschappenbonus petitie 7 juni

Directeur Norbert van Liemt verschool zich binnen en stond de delegatie niet te woord. De medewerkers brachten hun lege boodschappenmandjes mee om hun boodschappenbonus te benadrukken. 

Boodschappenbonus

De jaarlijkse 75 euro cao-bonus is in 2013 sectorbreed afgesproken, maar Teleperformance keert niet uit en poeiert verzoeken hierom af. Sommige medewerkers hebben inmiddels een paar honderd euro tegoed. Callcentermedewerkers verdienen ongeveer het minimumloon.

93.000 euro tegoed

Bij Teleperformance werken zo'n 3400 mensen op verschillende locaties veelal buiten de Randstad. FNV heeft berekend dat de directie sinds 2013 ongeveer 93.000 euro van hun mensen in eigen kas heeft gehouden.