Stem over onderhandelingsresultaat cao Vleessector

Geef je mening voor 25 maart, 12.00 uur

Door Redactie 14 maart 2024

Na vijf moeizame lange onderhandelingsrondes is op 11 maart een onderhandelingsresultaat bereikt voor de cao Vleessector. Nadat er over en weer stappen zijn gezet, ligt er een resultaat waar de werknemers in de Vleessector mee vooruit kunnen. Het laatste woord is aan onze leden. Doe mee en stem!

Stem over het onderhandelingsresultaat Vleessector

Stem

Het onderhandelingsresultaat voor de nieuwe cao Vleessector

Dit hebben we in grote lijnen afgesproken:

Een looptijd van 14 maanden: 1 maart 2024 tot en met 1 mei 2025.

Een structurele loonsverhoging van 8,3% geknipt in twee delen;

• Per 1 maart 2024: 6,5%
  • Per 1 januari 2025: 1,8%

De intentie is om de RVU-regeling na 2025 te verlengen als dat landelijk mogelijk wordt gemaakt.

De werkgeversvereniging zal een oproep doen richting werkgevers om vakbonden toegang tot de kantine te geven, zodat wij makkelijker met werknemers in gesprek kunnen gaan.

De premie voor de WIA-verzekering werd voor 75% door de werknemer betaald en 25% door de werkgever. Dat wordt per 1 maart 2024 voor 50% betaald door de werknemer en voor 50% door de werkgever.

Ook zijn er afspraken gemaakt om gedurende de looptijd van de cao vorm te geven aan een nieuw loongebouw, te kijken naar verbeteringen voor de seniorenregeling en eentonig werk aan te pakken.

Leden aan zet

We hebben lang moeten onderhandelen om dit resultaat voor elkaar te krijgen. Een loonsverhoging was noodzakelijk door de hoge inflatie en het verlies van koopkracht. De definitieve goedkeuring van het resultaat hangt af van onze leden. Als FNV-lid kan jij stem uitbrengen tot 25 maart, 12.00 uur. Daarna weten we of het akkoord definitief is en de nieuwe cao een feit is.

Doe mee en stem

Word lid en jij kunt ook stemmen!

Alleen leden kunnen straks stemmen op het onderhandelingsresultaat voor de cao Vleesector. Ben je nog geen FNV-lid? Als je nu lid wordt FNV, kun jij ook je stem uitbrengen. Sluit je aan!

Nodig je collega uit

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak je collega daarom ook lid van de FNV! Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje.

Collega uitnodigen