Koopkrachtverlies door nieuwe cao Zoetwaren zonder de FNV

Doe mee met de acties

Door Redactie 21 april 2023

Zoals verwacht hebben de werkgevers Zoetwaren een cao-akkoord gesloten met vakbonden CNV en De Unie. Een akkoord waar jij er in koopkracht flink op achteruit gaat. Leden van de FNV hebben in grote meerderheid tegen het eindbod van de werkgevers gestemd. Door nu de cao af te sluiten zonder de FNV, passeren ze de grootste vakbond in de sector. Het is nu tijd om in actie te komen. Doe mee en sluit je aan!

Doe mee met acties voor betere cao Zoetwaren

Wat betekent de nieuwe cao voor jou?

• Een koopkrachtverlies van tenminste 3%.
  • Is de inflatie eind 2023 5% dan ga je er in koopkracht in totaal 8% op achteruit.

Wij willen een eerlijke loonsverhoging die gekoppeld is aan de inflatie. Je werkt niet om armer te worden.

Koopkrachtverlies

Op verschillende manieren proberen de werkgevers jou te overtuigen dat het een geweldige loonsverhoging is. Ze gebruiken hiervoor verschillende ingewikkelde cijfers en mooie woorden. Maar wat ze niet vertellen is dat jij er flink in koopkracht op achteruitgaat. Zijn de werkgevers bang voor de acties die wij organiseren?

Actievoeren voor beter loon

Uit onze enquĂȘte blijkt dat er grote actiebereidheid is bij drie grote bedrijven. Maar ook in andere bedrijven neemt de actiebereidheid toe. Wij tekenen de cao niet en sturen de werkgevers volgende week een ultimatum. Gaan de werkgevers niet in op het ultimatum dan gaan wij actievoeren voor een beter loon.

Actievoeren loont

Overal waar de leden van de FNV staken, zijn betere afspraken gemaakt. Wil jij er niet op achteruit gaan? Sluit je aan en kom samen met jouw collega’s in actie voor een beter loon. Hoe meer mensen er in actie komen hoe sneller we meer loon kunnen afspreken.

Meld je nu aan voor de acties

Actievoeren doe je samen met je collega’s. Is er binnen jouw bedrijf een grote groep bereid om te gaan staken voor beter loon? Meld je dan nu aan. Wij nemen daarna contact met je op.

Aanmelden voor actie

Nodig je collega uit

Een goede cao komt er niet vanzelf. Wij hebben jou hierbij nodig. Deel dit nieuwbericht met je collega’s, ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als je onze informatie met anderen deelt en bespreekt. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgever. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Ga het gesprek daarom aan met je collega’s over het belang van de vakbond en verdien zelf een tientje.

Maak je collega nu lid van de FNV

Nog geen lid van de FNV?

Wij strijden samen met de leden voor jouw nieuwe cao. Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk werknemer, die onder de cao Zoetwarenindustrie vallen, lid worden van de FNV. Samen staan we sterker! Ben je nog geen FNV-lid? Help mee! Word lid van de FNV en maak gebruik van de eerste 6 maanden voor €25.

Sluit je aan