Onderhandelingen nieuwe cao Vleeswaren van start

Lees de voorstellenbrief

Door Redactie 15 februari 2023

Woensdag 8 februari was de eerste onderhandeling voor de nieuwe cao Vleeswaren. Wij gaan voor een cao met compensatie voor de mega inflatie, die jij en veel andere werknemers voelen.

cao onderhandelingen

We hebben aan werkgevers onze cao-voorstellenbrief en de uitkomsten van de cao-enquête gepresenteerd. In de voorstellenbrief staat onze inzet. Met het arbeidsvoorwaardenbeleid van de FNV als uitgangspunt. En input van de cao-enquête.

Lees onze voorstellenbrief

Voorstellenbrief
English? Read our propose letter
Polski? Przeczytaj nasz list z propozycją
Rumuński? Cititi scrisoarea noastra de propunere

Voorstellen werkgevers weinig concreet

De werkgevers waren heel duidelijk. Ze hebben het zwaar, hun kosten zijn gestegen en de markt staat onder druk. Succesfactoren zijn volgens de werkgevers een flexibele en concurrerende cao. Nog flexibeler?  En concurrerend op wat? Loon? De aanloopschaal voor nieuwe medewerkers zit op het Wettelijk Minimumloon en de eerste loonschalen zitten er net boven. Dus hoe trek je dan nieuwe werknemers aan in deze krappe arbeidsmarkt? Voor ons een vraag.

Lees hier de voorstellenbrief van de werkgevers

Hoe nu verder?

De eerste conclusie is dat het spannende onderhandelingen worden. Op woensdag 8 maart is de volgende onderhandelingsronde. Het verslag daarvan gaan delen we via een vlog (filmpje). Dus hou je mailbox en Facebook in de gaten voor het laatste cao-nieuws.