Veel werknemers Vleeswaren geven goede input voor nieuwe cao

Lees de uitkomsten van de cao-enquête Vleeswaren!

Door Redactie 27 januari 2023

In december 2022 en januari 2023 hebben we een cao-enquête gehouden onder alle vleeswarenmedewerkers. Via de enquête hebben we gevraagd wat jij belangrijk vindt voor de cao. Alle input vormt een belangrijke basis voor onze cao-voorstellen. Op 8 februari starten de onderhandelingen met werkgevers voor jouw nieuwe cao Vleeswaren.

Werknemers geven goede input voor onderhandelingen cao Vleeswaren

English? View the results of the survey
Polski? Zobacz wyniki ankiety
Rumuński? Vezi rezultatele sondajului aici

Bedankt voor je input!

Bijna 500 vleeswarenmedewerkers hebben onze enquête ingevuld. Daar zijn we heel blij mee, want we hebben nu waardevolle input voor de cao-onderhandelingen. Als dank hebben we onder de invullers ook een paar heerlijke taarten verloot.

Uit de enquête blijkt onder andere…

• Dat bijna 80% van de enquête-deelnemers het belangrijk vindt dat de APC, automatische prijscompensatie, in de cao Vleeswaren komt.
  • Dat de enquête in het Nederlands, Pools, Engels en Roemeens is ingevuld.
  • Dat veel van jullie net of juist net niet genoeg verdienen om rond te komen en dat sparen met het huidige loon helemaal niet mogelijk is.
  • Dat het meerendeel van de Vleeswaren medewerkers zich veilig voelt op het werk, maar dat  30% zich niet veilig voelt. Dit komt door de taalbarrière met collega’s op de werkvloer of omdat er niet genoeg goed opgeleide collega’s zijn.
  • Dat jullie willen dat de reiskostenvergoeding omhoog moet.

Belangrijkste uitkomsten van de cao-enquête

• De APC, automatische prijscompensatie, willen jullie in de cao Vleeswaren.
  • Werkzekerheid en veiligheid op het werk staat in top 5 voor de onderhandelingen.
  • Het is belangrijk om fit je pensioen te kunnen halen door goede ouderenregelingen.
  • De reiskostenvergoeding moet omhoog.

Meer informatie over het cao-traject

Check jouw gegevens in MijnFNV

Over het verloop van de onderhandelingen houden we jou als FNV-lid op de hoogte. Check daarom of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Contact

Heb je vragen of opmerkingen over het cao-traject? Mail dan Liza van Nuysenburg, bestuurder FNV Voedingsindustrie.

Samen staan we sterker, word lid!

De vakbonden strijden samen met de leden voor jouw nieuwe cao Vleeswaren. Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond. Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk  medewerkers lid worden van een  vakbond. Samen staan we sterker!  Ben je nog geen FNV-lid?

Sluit je aan