Wat vind jij belangrijk in jouw cao Zoetwaren

Laat het ons weten!

Door Redactie 25 april 2022

Meer loon? Werkzekerheid? Gezondere roosters? Thuiswerkregeling? Wij horen graag je wensen! Laat ons weten wat jij belangrijk vindt in de nieuwe cao Zoetwaren. Ook als je nog geen FNV-lid bent. Het gaat namelijk om jouw arbeidsvoorwaarden. Werk mee aan een goede cao Zoetwaren!

Wat vind jij belangrijk in je cao Zoetwaren?

Wat zou jij graag geregeld zien?

De huidige cao Zoetwaren per 31 december 2022 af. FNV Voedingsindustrie gaat na de zomervakantie met de werkgevers onderhandelen over een nieuwe cao. We willen afspraken maken die passen bij de werknemers in de sector. Daarom houden we over verschillende cao-onderwerpen een enquête. We willen graag van jou weten wat jij belangrijk vindt.

Doe mee en vul de enquête in

Dus neem even de tijd en vul de enquête in. Het is ook voor jouw arbeidsvoorwaarden. Vraag ook collega’s om mee te doen. Samen staan we sterk!

Geef je mening

Hoe verder?

De uitkomsten van deze korte vragenlijst verwerken we in een ‘inzet’. Deze gebruiken we voor de onderhandelingsgesprekken met de werkgevers. Ook de werkgevers bepalen wat voor hun belangrijk is in de nieuwe cao. Daarna begint het onderhandelingsproces. Dit kan snel gaan, maar meestal kost het flink wat tijd.

Samen voor een goede cao

Een goede cao komt er niet vanzelf. We hebben jou hierbij nodig. Met jouw steun en inzet kunnen we weer een mooi cao-akkoord bereiken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak je collega daarom ook lid van de FNV!

Een collega lid maken