Eerste overleg over cao Heineken Supply / Vrumona

portret Niels Suijker
Door Niels Suijker 4 november 2021

FNV heeft op 3 november 2021 het eerste cao-overleg voor de cao Supply gehad met Heineken en Vrumona. In dit overleg zijn de specifieke cao voorstellen van vakbonden en werkgevers voor deze cao besproken. In oktober zijn er al twee cao-overleggen gevoerd voor zgn. ‘centrale’ onderwerpen, die voor alle drie de cao’s Heineken gelden.

Invulling van het cao overleg

Heineken heeft in dit overleg een uitgebreide businessupdate gegeven. De werkgever heeft daarbij onder meer aangegeven dat er scherp naar kosten gekeken wordt. Vervolgens hebben zowel vakbonden als werkgever hun cao voorstellen toegelicht. Het was een constructief overleg, dat in dit stadium nog niet heeft geleid tot concrete afspraken. De loonsverhoging en zgn. centrale onderwerpen zijn in dit overleg niet besproken.

Vervolgoverleg op 8 november 2021

Het volgende cao-overleg is gepland op 8 november 2021 in Den Bosch. Dan praten we verder over de cao Supply, maar ook over de centrale onderwerpen én over loon. FNV was zeer teleurgesteld in het loonvoorstel dat Heineken op 25 oktober 2021 deed. Het moge duidelijk zijn dat FNV op dat punt van Heineken een substantieel beter voorstel verwacht. Na dit overleg zal FNV de leden informeren over de voortgang.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.