Diepvriesbakker Maître Paul failliet verklaard

portret Niels Suijker
Door Niels Suijker 01 oktober 2020

Op 29 september 2020 heeft de rechter het faillissement van Maître Paul te Tilburg uitgesproken. Het verzoek tot faillissementsverklaring is ingediend door het Japanse moederbedrijf Châteraisé. Het faillissement kwam als een verrassing voor zowel werkgever als de 200 werknemers.

Enorm triest

Het is enorm triest voor de werknemers van Maître Paul dat er na de brand van een jaar geleden nu nóg slechter nieuws te melden is. FNV heeft op 30 september contact gehad met de curator die is aangesteld. De curator heeft, conform de wet melding collectief ontslag, daarbij melding gemaakt van het ontslag dat onvermijdelijk volgt voor de werknemers.

Doorstartmogelijkheden nog niet bekend

De curator heeft inmiddels bijeenkomsten georganiseerd om werknemers nader te informeren. Hij heeft FNV laten weten dat de salarissen van de maand september gelukkig nog wel zijn betaald. De contacten met het UWV, dat de salarisbetaling overneemt, zijn ook al gelegd. De curator zal de oorzaak van het faillissement gaan onderzoeken. De curator kon FNV in dit vroege stadium nog niets zeggen over de kansen op een evt. doorstart van het bedrijf.