Update onderhandelingen cao Slagers

Door Redactie 01 september 2020

Zoals je weet is de cao Slagers al op 1 januari 2020 afgelopen. We zijn er toen niet uitgekomen met de werkgevers. Jij en je collega’s vonden het loonaanbod van 2,5% te weinig. De onderhandelingen gingen verder, maar vanwege de coronacrisis waren werkgevers in paniek en wilden helemaal niks meer. We hebben nog wel onderhandeld, maar elke keer was de strekking dat de toekomst onzeker was.

Update onderhandelingen cao Slagers

Omzet stijgt, maar niet overal

Voor de goede orde. Wij weten natuurlijk dat een groot deel van de sector het gewoon goed doet. Met name de bedrijven die leveren aan de supermarkten. Maar ook veel winkels merken dat de omzet stijgt. Veel mensen werken thuis en doen meer boodschappen en de slager (gelukkig) weer hebben ontdekt. We krijgen berichten dat soms de omzet van slagers wel met 20 tot 30% is gestegen. Daar staat tegenover dat de bedrijven die vooral aan de horeca leverden natuurlijk enorme klappen hebben gehad. En ook de lokale slagers die soms bedrijfslunches of BBQ’s regelden, hebben gemerkt dat dit vaak helemaal stil gevallen is.

Hoe nu verder?

Partijen willen ondanks alle problemen en dillema’s toch tot een cao komen. Op 9 september komen we opnieuw bij elkaar en is de verwachting dat we tot een cao gaan komen. Want de werkgevers willen uiteindelijk toch wat doen. Dat zal geen top cao worden, maar we hebben er ook niks aan om alles lang te laten dure. Dus we gaan ons best doen en uiteraard heb jij als lid het laatste woord. We houden je op de hoogte.