Denk mee over de nieuwe cao’s JDE

portret Niels Suijker
Door Niels Suijker 9 juli 2020

Op 1 september van dit jaar lopen de huidige cao’s voor JDE af. Dat betekent dat FNV na de zomer weer gaat onderhandelen over nieuwe cao’s Coffee & Tea en DE Diensten. FNV vraagt leden en niet-leden om mee te denken over de inhoud van die nieuwe cao’s. Vul tot medio augustus onze cao-enquête in.

Invloed van corona op cao-onderhandelingen

De afgelopen maanden zijn vele cao-onderhandelingen in het land opgeschort als gevolg van corona. Mondjesmaat komen cao-onderhandelingen nu weer op gang. Hoe deze crisis precies gaat doorwerken op de economie en op cao-onderhandelingen, valt te bezien. Er wordt rekening gehouden met een recessie en de vraag is welke invloed dit gaat hebben op de cao-loonontwikkeling.

Denk mee over de nieuwe cao's, vul de enquête in

Feit is dat de beide cao’s van JDE per 1 september a.s. aflopen en dat we ook bij deze werkgever weer om tafel gaan voor nieuwe cao’s. Gezien bovenstaande ontwikkelingen, is FNV zeer benieuwd wat leden (en niet-leden) een redelijke cao-inzet van FNV zouden vinden. Kan FNV in deze tijden bijvoorbeeld blijven inzetten op een forse loonsverhoging, of heeft dat wellicht nu niet de hoogste prioriteit? En welke andere wensen hebben jullie? Geef t/m 16 augustus 2020 HIER je mening. Mede op basis van de enquête zal FNV een inzet voor de komende cao-bepalen. Het eerste cao-overleg met JDE staat gepland voor medio september.