Kantinebijeenkomsten CCEP in Dongen druk bezocht

Donderdag 7 februari de laatste achterbanraadplegingen in Rotterdam en Utrecht, let op: gewijzigd tijdstip!

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 30 januari 2020

Op 27 en 28 januari bezochtten FNV en CNV de collega's in Dongen. Wij wilden weten wat jullie vinden van de cao-voorstellen die jullie werkgever ons afgelopen maandag deed. De reacties die wij kregen logen er niet om. Er staan nog twee achterbanraadplegingen gepland. Wil je jouw mening nog geven over de voorstellen? Kom dan op donderdag 7 februari naar één van de bijeenkomsten.

Onbegrip over voorstellen CCEP

De reacties in Dongen waren bijna unaniem. Werknemers begrijpen de voorstellen van Coca Cola niet en voelen zich niet serieus genomen. Veelgehoorde reacties zijn: ‘het gaat toch zo goed met CCEP en ze waarderen onze inzet toch, waarom dan deze voorstellen?’

Mandaat

Zowel leden als niet-leden hebben vakbonden gevraagd om niet mee te gaan in de versoberingen. Zij zijn trots op datgene wat de afgelopen jaren is opgebouwd en willen niet dat de arbeidsvoorwaarden worden versoberd.

Vervolgbijeenkomsten op 6 februari a.s.

Er staan nog twee bijeenkomsten met jullie collega’s gepland. FNV en CNV gaan het net ophalen op het hoofdkantoor in Rotterdam en bij de collega’s van Field Service. Let op: het tijdstip in Rotterdam is gewijzigd.

Kantine Rotterdam Marten Meesweg 6J
6 februari 2020 van 14:00-15:00 uur

Extra bijeenkomst:
6 februari 2020 Tiberdreef 4, Utrecht van 17:00-18:00 uur

Als de uitkomst op 6 februari hetzelfde is als in Dongen dan is het helder: Bonden zullen aandringen op het intrekken van de cao-voorstellen!

Het volgende gesprek met CCEP vindt plaats op 17 februari. Wij houden jullie op de hoogte van het vervolg.

Versoberingsvoorstellen CCEP: iedereen levert in

Wat zijn de gewraakte voorstellen ook alweer?
•    alle uitzendkrachten en nieuwe collega’s lager loon door aanloopschaal;
•    afschaffing pay for performance, geen groei in je schaal;
•    alleen cao-loonsverhoging tussen het minimum en het maximum van de schaal;
•    zit je aan het einde van de schaal of daarboven: voorlopig geen cao-loonsverhoging, je blijft in Euro’s gelijk

Ben je niet in staat om aan te sluiten maar wil je wel laten weten wat je van de inzet van CCEP vindt?

Mail je reactie naar: iris.vanderveen@fnv.nl

Klik hier voor een Turkse vertaling

Klik hier voor een Marokkaans/Arabische vertaling