Het is elke dag de Dag van de Postwerker

woensdag 8 maart

Door Redactie 7 maart 2023

Zoals je waarschijnlijk wel weet organiseert PostNL op woensdag 8 maart weer de Dag van de Bezorger. Op die dag wil PostNL graag haar personeel in het zonnetje zetten, of liever heeft ze dat de klanten dat doen. Op zich natuurlijk een leuk initiatief. Maar wij vinden dat PostNL het hele jaar goed voor jullie zou moeten zorgen en niet alleen op de tweede woensdag in maart.

Wij hoeven jullie natuurlijk niet te vertellen dat er wel het een en ander beter kan bij PostNL. Voor de aandeelhouders wordt wel altijd goed gezorgd. Vorig jaar kregen die nog €250 miljoen extra uitgekeerd en nu wordt er bezuinigd omdat het iets minder gaat. Niet op de aandeelhouders, maar op jullie. Terwijl jullie het al moeten doen met een matige cao. En de collega’s op de sorteercentra krijgen maar geen vast contract.

Daarom willen we jullie vragen om te helpen om nog meer handtekeningen onder de petitie te krijgen. De teller staat nu op ruim 8000, maar dat moeten er nog veel meer worden.

Wat kan je doen?

Jij hebt de petitie natuurlijk al ondertekend, maar hebben al je collega’s dat ook al gedaan? En je familie of vrienden? Vraag ze om ook mee te doen. Ga naar de petitiepagina en klik op de logootjes onder 'Deel deze petitie'.

En je kan de petitie ook promoten met de ‘Steun de postwerkers’-raamposter. Mail ons je gegevens en hoeveel je er wil hebben en wij sturen ze op. En vraag er ook een paar extra aan en deel ze uit in je omgeving.

Hang de poster voor je raam, maak er een foto van  en stuur die naar ons of verspreid met ‘m op social media met #SteunDePostwerker.

En terwijl je op de posters wacht, kan je nog even kijken naar het filmpje van Arjen Lubach van vorig jaar: