'Kom over de brug PostNL'

De drie bonden roepen op

Redactie
Door Redactie 21 april 2022

De drie bonden (FNV, CNV en de BVPP) hebben aangedrongen op een beter bod voor de cao Postbezorgers. Het is tijd voor PostNL om over de brug te komen, het heeft lang genoeg geduurd, aldus de onderhandelaars.

Het logo van PostNL dat hangt op een gebouw

De onderhandelaars zijn het zat en stellen een ultimatum. PostNL heeft tot 23 april om met een verbeterd bod te komen. 'Komen we er niet uit met PostNL, dan zijn de leden genoodzaakt om over te gaan tot actie. We praten pas verder praten over de andere onderwerpen als er een verbeterd bod ligt', aldus de bonden.  

Loonbod te laag

Er wordt al behoorlijk lang met PostNL gesproken over de nieuwe cao. De vorige cao is sinds oktober 2021 verstreken. De onderhandelingsdelegatie komt niet echt verder op een heel belangrijk onderdeel van de cao: loon. Wat PostNL tot nu toe heeft geboden is volgens hen echt te weinig, zeker gezien de hoge inflatie van dit moment. Nu bieden zij 2,5% voor 15 maanden, per 1-1-2022.

Wat de gezamenlijke bonden BVPP, FNV en CNV, willen is een beter loonbod.
Via deze weg zal de onderhandelingsdelegatie de leden en niet-leden op de hoogte houden. 

Namens de delegatie,
Fred Gersteling & Anne-Marie de Jong– FNV Kaderleden
Maadey Meuleman & Jacqueline Lohle- FNV bestuurders

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.