Waar blijft die nieuwe cao Postbezorgers?

Door Redactie 30 maart 2022

FNV wil de cao onderhandelingen voor de cao Postbezorgers hervatten. De postbezorgers verliezen koopkracht. De inflatie loopt steeds verder op en ook de oorlog in Oekraïne heeft gevolgen voor de koopkracht van Postbezorgers. Meer dan ooit hebben postbezorgers een goede cao nodig met een flinke loonstijging!

Sinds februari zijn vakbonden en werkgever niet meer bijeengeweest. Wij zijn nog even strijdbaar om PostNL te bewegen tot een goede cao. Wij willen aan tafel!

Het laatste loonbod van PostNL is voor trede 1, 2 en 3 een gemiddelde loonstijging van 2,5% per jaar. Daarnaast een verhoging van de postbezorgers vergoeding. Vakbonden hebben direct al richting PostNL laten weten dat dat te weinig is.

• Postbezorgers Amsterdam voeren actie voor een goede cao!
    Ruim 50 Amsterdamse Postbezorgers voerden op 21 februari actie op de Dam. Onder het motto ‘Vooruit, niet achteruit’ eisen ze een eerlijk loon en betere werkomstandigheden. Klik hier voor het bericht.
  • PostNL beloont aandeelhouders, niet de postbezorgers.
    PostNL maakt 258 miljoen euro winst in 2021.  De aandeelhouders ontvangen dividend en er wordt voor 250 miljoen euro aan aandelen teruggekocht. Met het terugkopen van aandelen stijgt de waarde van de aandelen ook nog eens. FNV heeft hierop gereageerd. Het is onacceptabel dat het eigen personeel in koopkracht achteruit gaat terwijl aandeelhouders extra worden beloond.
    Klik hier voor het bericht.
  • RAU
    De werkgever heeft bekend gemaakt dat postwerkers 2% RAU krijgen in plaats van 3%. Dit komt omdat de klanttevredenheid niet is behaald. 94% van de post was in 2021 op tijd in plaats van minimaal 95%, aldus PostNL. FNV vindt dat postwerkers daarvoor niet gestraft moeten worden door het korten van de RAU. Iedereen heeft keihard gewerkt! Het is tijd voor een vaste eindejaarsuitkering voor postbezorgers.

Zodra we weer aan tafel gaan brengen we je op de hoogte van de ontwikkelingen.