Ultimatum aan Qbuzz vanwege veiligheid buslijn Ter Apel

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 30 november 2021

FNV Streekvervoer heeft vervoerder Qbuzz een ultimatum gestuurd. Daarin eist de vakbond dat de veiligheid op de buslijnen 72 en 73, die door Ter Apel rijden, gewaarborgd wordt door middel van extra beveiligers op de bussen en bij de haltes.

Edwin Kuiper, bestuurder FNV Streekvervoer: ‘Het is de verantwoordelijkheid van een werkgever voor een veilige werkplek te zorgen. Dat gebeurt hier nu niet.’

Geweld en intimidatie

Al jaren hebben de chauffeurs op de lijnen last van geweld en intimidatie. Passagiers waar de problemen zich mee voordoen, reizen voornamelijk tussen Emmen en Ter Apel. Ze weigeren te betalen en proberen met geweld en intimidatie toch de bus in te komen. FNV wil dat bij de haltes continu boa’s aanwezig zijn en ’s avonds ook op de bussen. ‘Dat heeft in het verleden heel goed gewerkt, dus dat is een goede oplossing voor de problemen’, aldus Kuiper.

Acties niet uitgesloten

Het ultimatum loopt woensdag 1 december om 16.00 uur af. Als Qbuzz niet op het ultimatum in gaat, worden acties niet uitgesloten.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.