FNV verbolgen dat ov-bureau provincies Drenthe en Groningen geen buschauffeurs wil ontvangen

Casper Schrijver
Door Casper Schrijver 18 oktober 2022

Het bureau dat het openbaar vervoer vanuit de provincies Drenthe en Groningen uitvoert, wil aanstaande donderdag geen delegatie van stakende buschauffeurs ontvangen.

Edwin Kuiper, bestuurder FNV Streekvervoer: ‘Daar zijn onze leden echt verbolgen over. Het bureau wil de chauffeurs pas ontvangen als ze de staking afblazen. Het is een minachting naar de chauffeurs die snakken naar verlichting van hun werk door personeelstekorten en hoge werkdruk’.

Zorgen

Woensdag, donderdag en vrijdag leggen buschauffeurs in het hele land het werk neer om een betere cao en om aandacht te vragen voor de afbraak van het openbaar vervoer. ‘De chauffeurs hadden graag hun zorgen hierover willen uiten naar het ov-bureau. In andere provincies zijn de buschauffeurs tijdens deze stakingsdagen gewoon welkom om hun zegje te kunnen doen’, aldus Kuiper. Buschauffeurs komen donderdag wel gewoon bijeen voor het ov-bureau in Assen en hebben statenleden en gedeputeerden uitgenodigd om naar hun zorgen te komen luisteren.