Kijk en vergelijk de cao-voorstellen FNV en TLN

Onderhandelingen cao Transport & Logistiek gestart

Door Redactie 29 november 2019

De eerste gesprekken voor de nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer zijn achter de rug. De vakbonden en werkgevers hebben hun voorstellen gepresenteerd en toegelicht. Op een aantal verschillen zitten vakbonden nagenoeg op dezelfde lijn. Namelijk een betere waardering voor het vakmanschap, goed loon en duurzamer beleid. De kijk en vergelijk die we gemaakt hebben, laat je de grote verschillen zien.

Kijk en vergelijk de cao-voorstellen FNV en TLN

Vergelijk de voorstellen

We hebben onze voorstellen en die van de werkgevers op een rij gezet.

Bekijk de belangrijkste verschillen

Alleen maar verslechteringen

Uit de voorstellen blijkt dat de werkgevers alleen maar verslechteringen willen in de cao. En dan niet zo’n klein beetje ook. Zij omschrijven de sector als interessant, waarin waardering is voor de chauffeur en logistiek medewerker. Maar in de voorstellen staan alleen verslechteringen. Je werkgever wil goedkopere werknemers krijgen, die ook nog eens flexibeler kunnen worden ingezet.

Ontevreden en teleurgesteld

Wij zijn ontevreden en teleurgesteld over de voorstellen van de werkgevers. Op 17 december is het volgende cao-overleg en gaan we verder praten. Daarna kunnen we je meer vertellen over welke punten we wel of niet verder kunnen onderhandelen.

We hebben jouw hulp nodig

De werkgeversvoorstellen zijn belabberd. We gaan er vanuit dat we in de periode na 17 december mogelijk een beroep op je moeten doen. Het kan geen kwaad dat je jouw werkgever nu al laat weten wat je van deze voorstellen vindt. We moeten samen aan de slag om een goede cao af te spreken.

Download de voorstellenbrief

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.