Op weg naar de volgende onderhandelingsronde cao DHL Logistics

Door Redactie 15 februari 2019

Na het vaststellen van onze ideeën voor de nieuwe cao voor werkenden binnen DHL Logistics (DHL Supply Chain, DHL Freight en DHL Global Forwarding) hebben er 2 onderhandelingsdagen plaatsgevonden. Op naar de volgende ronde in de uitdaging te komen tot een nieuwe cao.

Overleg geschorst

De FNV en CNV hebben op 1 februari het overleg geschorst. Wij hebben aangegeven eerst met onze leden te gaan praten om de wensen van DHL door te spreken. Dit omdat er veel verslechteringsvoorstellen door jouw werkgever gepresenteerd werden en er weinig enthousiasme was te bespeuren op onze voorstellen. Als FNV onderhandelingsdelegatie voelen we ons gesteund door alle reacties die inmiddels aan de onderhandelaar en aan de kaderleden zijn gericht. Dit maakt dat wij krachtig jouw geluid kunnen laten horen aan de onderhandelingstafel.

Mandaat is helder

De rondgang van de onderhandelingsdelegatie en kaderleden onder de leden heeft ons een heel duidelijk beeld gegeven. De nieuwe cao moet antwoord gaan geven op de inzet die werknemers hebben geleverd de laatste periode. Geen afbraak van huidige afspraken maar een investering in personeel moet de uitkomst zijn van de nieuwe cao.

In gesprek

De schorsing heeft dus opgeleverd waarvoor hij bedoeld was. Wij wilden onze mening over de voorstellen van je werkgever toetsen. De wensen van jou en je collega's zijn ons duidelijk en daarmee kennen wij ook onze onderhandelingsruimte.

We maken graag tijd vrij om met jou en je collega’s in gesprek te gaan. Dit kan via alle moderne communicatiemiddelen, maar ook fysiek bij jou op kantoor, in de kantine of in de nabije omgeving van de werklocatie. Inmiddels hebben er op verzoek van je collega’s een paar sessies plaatsgevonden en staan er nog 2 gepland komende weken.