Eindbod werkgever DHL Logistics

Je kunt nu stemmen

Door Redactie 13 maart 2024

Hier is het eindbod zoals deze vanuit werkgevers DHL voorgesteld wordt voor de medewerkers vallend onder de cao DHL Logistics. Met dit eindbod geeft werkgever na 3 onderhandelingsrondes aan dat we zijn uit onderhandeld.

Eindbod

• Looptijd 1 jaar van 01-04-2024 tot en met 31-03-2025.
  • DHL heeft de wens om te splitsen naar twee cao’s te weten; DGFF (DGF, Freight, Gerlach) en DSC (Supply Chain). Hierdoor kunnen wij (DHL) naar de toekomst toe de cao nog beter inrichten naar de verschillende doelgroepen medewerkers. De huidige cao is het uitgangspunt. Er zal een werkgroep (werkgever en werknemers/vakbonden) ingericht worden die uiterlijk 1 juni van start gaat.
  • Cao-salaris verhoging DHL Freight en DHL Global Forwarding/Gerlach van 5% per 1 april 2024.
  • Cao-salaris verhoging DSC, reeds 1 december 2023 uitgekeerd van 5%
    * Aanvullend 1,5% per 1 juli 2024 (dus alleen voor DSC
    * en 1% per december 2024 voor de CAO schalen 3, 4, 5 en 6 (alleen voor DSC).
  • Voor DHL Freight, Global Forwarding en Gerlach is er in 2024 een extra vergoedingsmogelijkheid DIV-budget van maximaal €250,- bruto, indien het eigen risico is gebruikt van 1 tot 250 euro (je kunt max. 250 euro bruto declareren). Dit zonder een extra dag toe te kennen.
  • Het eigen risico kunnen declareren is in 2024 een extra vergoedingsmogelijkheid, ALLEEN VOOR DGF EN FREIGHT, niet voor DHL Supply Chain. Het maximale bedrag is €250,- bruto welke we eenmalig voor 2024 toepassen, zonder dat er een extra vakantie dag wordt uitgekeerd. Dit is dus een extra vergoedingsmogelijkheid boven op de huidige DIV regeling, hij wordt dus niet aangepast maar voor 2024 uitgebreid. Let op: indien je je DIV budget al opgebruikt hebt, kun je niets meer declareren.
  • Geen toepassing meer van de jeugdschalen, we zullen deze uit de cao verwijderen.
  • Maaltijdvergoeding naar € 15,- netto per maaltijd (incl. drank) via OR.
  • Kortdurend zorgverlof – Voor iemand die in het ziekenhuis ligt, kan geen zorgverlof opgenomen worden, deze persoon krijgt reeds verzorging. Hiervoor is bijv. calamiteitenverlof indien nodig.
  • Verlenging 80 - 90 – 100 regeling.
  • Beoordelingsartikel aanpassing – de passage over de promotie wordt ten gunste van de werknemer gewijzigd, als je na mei, maar voor september in dienst bent gekomen/promotie hebt gehad hoef je niet te wachten op beoordeling/verhoging.
  • Consignatie verhoogde vergoedingen, te weten per uur van € 0,91 naar € 1,18 toeslag per uur. ’s Nachts en op zon- en feestdagen van € 1,13 naar € 1,46 toeslag per uur. Verder blijft dit artikel in 2024 ongewijzigd.
  • CAO à la carte artikel de 6 bovenwettelijke dagen willen wij in de cao omschreven hebben als 2,56% van het salaris (de waarde verandert niet). De medewerker heeft nog steeds de 6 dagen ter beschikking als hij/zij dit wenst.

We leggen jullie dit eindbod neutraal ter stemming voor. Gaan jullie akkoord met hetgeen jullie werkgever als uiterste geboden heeft? Jullie kunnen stemmen t/m 22 maart 2024.

Breng je stem uit