Onderhandelingen DHL Logistics van start

Door Redactie 1 februari 2022

De cao DHL Logistics loopt tot 31 maart 2022. Om tijdig te zorgen dat we goede afspraken kunnen maken, zijn we gestart met onderzoeken in werkgroepen. Onderzoek naar onderwerpen die jij en je collega’s eerder aangegeven hebben belangrijk te vinden. De werkgever wilde ook een aantal zaken onderzoeken, dat mag. Daar hoeven we het echter niet over eens te zijn. Aan ons om hier met jullie samen naar te kijken en stappen te nemen.

Onderhandelingen DHL Logistics van start

Foto: rechts in beeld FNV-kaderlid Eligio Roo Ares

Cao-voorstellen

Voor de nieuwe cao hebben we in december gevraagd wat jullie belangrijk vinden in jullie werk. Denk hierbij aan werktijden, eigen regie, werk-privé, opleidingen, doorgroeimogelijkheden, salaris en nog veel meer. Op basis van jullie input hebben we samen met kaderleden en de onderhandelingsdelegatie onze voorstellen gemaakt.

Het gaat goed met DHL Logistics

Jullie werken allemaal keihard. Het gaat goed met DHL Logistics. Er wordt flink omzet gemaakt. Er is tijdens deze pandemie doorgewerkt. Zowel thuis als op de werkvloer bij DHL. Verlof was zelfs lang niet altijd mogelijk of maar met mate. Er werken op dit moment op enkele sites meer uitzendkrachten dan vast personeel. Dit betekent dat het één en ander anders zal moeten gaan om de arbeidsvreugde en de werk-privé balans goed te houden.

Na afloop van de eerste cao-onderhandeling, sturen we jullie (onze FNV-leden) een brief. Daarin staat een verslag van de eerste dag. Ook sturen we jullie de voorstellen zoals die door de werkgever gedaan zijn. We houden je op de hoogte!