Onderhandelingen DHL Logistics van start

Door Redactie 2 februari 2022

Jullie cao loopt tot 31 maart 2022. Om tijdig te zorgen dat we goede afspraken kunnen maken zijn we gestart met onderzoeken in werkgroepen. Onderzoek naar onderwerpen die jullie eerder aangegeven hebben belangrijk te vinden.

dhl cao

De werkgever wilde ook een aantal zaken onderzoeken, dat mag. Daar hoeven we het echter niet over eens te zijn. Aan ons om hier met jullie samen naar te kijken en stappen te nemen.

Nieuwe cao-voorstellen

Voor de nieuwe cao hebben we jullie in december gevraagd wat jullie belangrijk vinden in jullie werk.

Denk hierbij aan, werktijden, eigen regie, werk-privé, opleidingen, doorgroeimogelijkheden, jullie salaris en nog veel meer vragen.

Op basis van jullie input hebben we samen met jullie kaderleden en de onderhandelingsdelegatie onze voorstellen gemaakt.

Het gaat goed met DHL Logistics

Er wordt door jullie allemaal keihard gewerkt. Het gaat goed met DHL Logistics. Er wordt flink omzet gemaakt. Er is tijdens deze pandemie doorgewerkt. Zowel thuis als op de werkvloer bij DHL. Verlof was zelfs lang niet altijd mogelijk of maar met mate. Er werken op dit moment op enkele sites meer uitzendkrachten dan vast personeel. Dit betekent dat er een en ander anders zal moeten gaan om de arbeidsvreugde en de werk-privé balans goed te houden.

Na afloop van de eerste onderhandelingsdag gaan we jullie een brief sturen. Daarin een verslag van de eerste dag, de aftrap. Ook sturen we jullie de voorstellen zoals die door de werkgever gedaan zijn.