Ledenwerving in de sport heel belangrijk

Dit materiaal hebben we voor je beschikbaar

Door Redactie 13 maart 2024

Ledenwerving in sport is heel belangrijk, want de FNV draait op leden. Dankzij jou en onze andere leden halen we onze doelen. Jullie zorgen dat we samen sterk staan. Op de werkvloer, maar ook als organisatie. Jij kunt ons helpen door je collega’s, vrienden en familie ook lid te maken. Wij hebben hier materiaal voor beschikbaar.

Vermo flyer lid-werft-lid

We hebben een succesvolle lid-werft-lid campagne. Voor de cao Vermo hebben we een nieuwe flyer ontwikkeld.

Maak je collega lid

Je kunt hier lezen hoe je een wervingsgesprek voert. Veel collega’s vinden het wel prima en denken dat de goede afspraken er ook zo wel komen. Ze danken jou misschien voor jouw lidmaatschap. Nou, mooi niet: het is hard werken. Vakbondsmacht is nodig voor de juiste balans. Werk je bij Vermo, deel dan de Vermo-flyer uit en ga het gesprek aan. Per nieuw lid ontvang je € 10.

Maak je collega lid

Vraag ook een flyer aan

Wil jij ook een flyer voor jouw cao, bijvoorbeeld cao Sport of cao Zwembaden? Laat het ons weten via sportenbewegen@fnv.nl.

Social media banner

Zie hierboven een voorbeeld van een social media banner waarin Rixte Mulder van BV Sport met nieuw lid Isa Brinkman laat zien dat een goede cao er niet vanzelf komt. Wil je ook een banner voor jouw sector? Heb jij een slogan waarvan jij denkt: dat spreekt mijn collega’s aan? We maken graag een banner die jij onderaan in je mails kunt gebruiken. Laat het ons weten via sportenbewegen@fnv.nl.

Eén cao sport

De FNV maakt zich sterk voor één cao voor de gehele sportsector. We focussen ons als eerst op de zwembaden. Wil jij ook meer gelijkheid in arbeidsvoorwaarden? Denk je dat jouw collega’s hier ook voor gaan? Wil je hen dan deze flyer toesturen en vertellen waarom jij gelooft in één cao voor alle zwembadmedewerkers? Hoe meer mensen het willen, hoe groter de kans dat die cao er gaat komen.

Volg de Kaderopleiding basis

Wil je je actiever inzetten voor het vakbondswerk? Volg dan de Kaderopleiding Basis. Bestuurders Hanan Yagoubi en Ingrid Koppelman vertellen je er graag meer over.