Digitale stemming pensioenopbouw zwembaden

Geld voor nu of geld voor later?

Door Redactie 5 december 2022

Ben jij lid van de FNV en val jij onder het Pensioenfonds Recreatie (SPR)? Dan heb je van ons een mail ontvangen met daarin het verzoek om uiterlijk 12 december te reageren op vragen over jouw pensioen.

Nu meer geld of sparen voor later?

Pensioen is een moeilijk onderwerp. We leggen je de vraag zo duidelijk mogelijk uit. Samengevat komt het erop neer: wil je nu meer geld, of sparen voor later?

Pensioenpremie staat vast

De pensioenpremie is vastgezet. Doordat de AOW per 1 januari 2023 gaat stijgen, daalt daardoor jouw opbouw. Alleen door meer salaris of een hogere premie kan die daling ombuigen. Om de premie open te breken, moeten de werkgevers willen bewegen. Doen we niks, dan houden zij en ook jij nu geld over. Maar krijg jij later dus minder pensioen.

Wat wil jij dat wij namens jou bespreken met de werkgevers? Geld voor nu, of geld voor later? Het gaat om 0,15% van je salaris.

Cao-onderhandelingen

Dit onderwerp raakt dus ook de cao-onderhandelingen voor de zwembaden. Meer dan ooit is het van belang dat we een goede salarisverhoging af weten te spreken. Nog geen lid van de FNV? Word het dan nu. Want alleen samen krijgen we de werkgevers in de juiste richting.

Stem

Lees het dilemma nog eens in meer detail na en laat ons weten hoe jij erover denkt.

Naar het onderzoek

Let op: Alleen FNV-leden kunnen stemmen