Wat wil jij in de nieuwe cao NS?

Geef je mening

Door Redactie 19 november 2019

Op 31 maart 2020 loopt de cao NS af. Dat betekent dat wij, FNV Spoor, gaan onderhandelen over jouw nieuwe cao. Maar dat doen we natuurlijk niet zonder jou om je mening te vragen. Laat ons weten wat voor jou belangrijk is in de nieuwe cao NS 2020.

Wat wil jij in de nieuwe cao NS?

Jouw mening is belangrijk

Jouw mening is belangrijk om tot een goede cao-inzet te kunnen komen. Hoe meer mensen meedoen, hoe beter. Dus deel deze enquête met zo veel mogelijk collega’s én vraag ze om hun mening te geven. Je kunt tot 17 januari de enquête invullen.

Geef je mening

Wat gebeurt er met jouw input?

Op basis van de enquête, gesprekken die we wij met collega’s gaan voeren en de arbeidsvoorwaardenota van FNV, gaan wij de cao-inzet voor de cao NS 2020 bepalen. Zo brengen wij goed onderbouwde en breed gedragen cao-eisen mee naar de onderhandelingstafel met de werkgever.

Belangrijke data voor de cao NS 2020

• In januari 2020 gaan alle input en de cao-inzet bespreken in de cao-commissie. Deze commissie bestaat onder andere uit 14 NS-medewerkers die als vrijwilliger actief zijn voor de FNV. Samen met de FNV Spoor bestuurders gaan zij vervolgens de voorstellenbrief voor de komende cao- onderhandelingen opstellen.
  • Op 13 februari 2020 gaan wij de cao-inzet in een voorstellenbrief aanbieden aan de directie van de NS. Rond die datum informeren we ook jou en je collega’s over de uiteindelijk inzet en het verdere verloop van het cao-traject.