Even voorstellen: de nieuwe Rechtenwijzer Senioren!

Door Redactie 05 augustus 2021

De afgelopen periode hebben wij gewerkt aan een bundeling van onderwerpen om seniorenleden die bijna met pensioen gaan of al gepensioneerd zijn informatie te geven over de gevolgen voor het inkomen als men met pensioen gaat. Dat is gelukt in de vorm van fnv.nl/rechtenwijzersenioren.

Even voorstellen: de nieuwe Rechtenwijzer Senioren!

In deze Rechtenwijzer Senioren vind je veel informatie over inkomensvoorzieningen en -regelingen zoals AOW, pensioen, loon, belasting, toeslagen, bijzondere bijstand en andere financiƫle zaken. FNV Senioren helpt je als je hierover vragen heeft. Je kunt gebruik maken van persoonlijk advies voor bijvoorbeeld het invullen van belastingpapieren, bij geldzorgen of andere financiƫle zaken. Je kunt natuurlijk ook een kennis of familielid wijzen op deze tool. Niet-leden kunnen de informatie ook lezen maar voor advies moeten zij lid worden.

De Rechtenwijzer wordt tweemaal per jaar aangepast aan de dan geldende regelingen en voorzieningen, zodat deze actueel blijft. Er wordt in september een webinar georganiseerd, om je de weg te wijzen in de structuur en informatie. Bekijk de data op de laatste pagina van deze nieuwsbrief of houd je www.fnv.nl/activiteiten in de gaten. Mis je iets of heb je suggesties over de inhoud van deze Rechtenwijzer, neem dan contact op met je bestuurder of mail direct naar rechtenwijzer@fnv.nl.