Onderhandelingen sector-cao cargo gaan beginnen

Nieuwsbrief Cargo

Door Redactie 21 maart 2024

We gaan in april beginnen met de onderhandelingen over de sector-cao. Er zijn in totaal 4 dagen voor gereserveerd: 3 en 23 april, 14 mei en 5 juni. Een heel kort en intensief traject waar we je keihard bij nodig hebben. Iedere stap in dit traject wordt met jou besproken voordat we de volgende nemen. Daarvoor hebben we een plan gemaakt.

LEDENVERGADERINGEN: KOM EN BESLIS MEE

Het is belangrijk dat we ons vanaf nu als sector gaan gedragen. De bedrijfscao’s vervallen en iedereen krijgt per 1 januari 2025 dezelfde arbeidsvoorwaarden. Er gaat flink wat veranderen.

De ledenvergaderingen zullen vanaf 3 april sectoraal zijn. In deze vergaderingen bespreken we de voortgang van de onderhandelingen en nemen we besluiten over ieder onderwerp. Met deze besluiten kan de onderhandelingsdelegatie weer aan tafel. Dus kom en beslis mee!

De vergaderingen vinden plaats op:

• Woensdag 10 april
  • Donderdag 11 april
  • Dinsdg 30 april
  • Donderdag 2 mei
  • Woensdag 22 mei
  • Maandag 27 mei
  • Woensdag 12 juni
  • Donderdag 13 juni

Alle vergaderingen zijn van 12.30 tot 16.30 uur in Buurthuis Hornmeer, Dreef 1 Aalsmeer.

Er is voldoende parkeergelegenheid bij de locatie en ook met het openbaar vervoer goed bereikbaar.

Zet de datums alvast in je agenda. We hebben rekening gehouden met de verschillende roosters. Er zijn per dag 4 sessies van een uur. Eén dag is in het Nederlands, de andere in het Engels/Nederlands. Zo bedienen we iedereen in de sector. Ook niet-leden zijn welkom.

Voor iedere ledenvergadering krijgen jullie een nieuwsbrief met de agenda en relevante informatie over de onderwerpen die we in de vergadering gaan bespreken zodat jullie je goed kunnen voorbereiden. Een belangrijke regel: we behandelen alleen de onderwerpen op de agenda en we houden ons strak aan de tijden.

HEB JE EEN VRAAG?

Op de cargo website willen we een rubriek maken met veel gestelde vragen. Daarvoor hebben we jouw input nodig. Klik op deze link en stel je vraag. Wij zullen zorgen dat alle vragen gebundeld op de website komen met de antwoorden erbij. Je hebt tot 28 maart 21.00 uur de tijd om je vraag te stellen.

LID WERFT LID

Hoe meer leden hoe sterker we staan in de onderhandelingen. Heb jij collega's die nog geen FNV-lid zijn? Nodig ze dan uit om lid te worden. En besluit jouw collega om lid te worden, dan krijg jij als dank € 10,- van ons. Nodig jouw collega uit om lid te worden.