Lufthansa verlaat AviaPartner en gaat naar Dnata

Mens volgt werk

Portret Stijn Jansen
Door Stijn Jansen 31 januari 2024

Na vele jaren verlaat Lufthansa AviaPartner. Dnata gaat binnenkort starten met de afhandeling van Lufthansa op Schiphol.

Velen hebben jarenlang met plezier voor Lufthansa gewerkt en wellicht komt deze beslissing dan ook als een klap. Vanwege de grote personeelstekorten in de sector, heeft AviaPartner geen plannen voor een reorganisatie. Wel is er een mogelijkheid om over te stappen naar Dnata met minimaal behoud van arbeidsvoorwaarden.

Mens volgt werk

Sinds vorig jaar hebben we een sector-cao. Hierin hebben wij een protocol afgesproken met als uitgangspunt dat bij een contractwissel, medewerkers met behoud van arbeidsvoorwaarden kunnen overstappen naar de nieuwe partij.

Concreet betekent dit dat medewerkers, als zij dat willen, over kunnen stappen naar Dnata met behoud van de huidige arbeidsvoorwaarden. Dit hebben wij afgesproken om te voorkomen dat de medewerkers de dupe zijn van contractwisselingen.

Mocht je overwegen om over te stappen, meld dit bij je leidinggevende en bij vacature@dnata.nl, waarbij je moet vermelden dat je van AviaPartner af komt. Heb je hier vragen over, mail die dan naar stijn.jansen@fnv.nl, dan kunnen we samen een afspraak maken.

Goede afspraken maken we alleen met sterke en betrokken leden. Dus spreek je collega’s aan en maak ze lid. Inschrijven kan hier. Samen staan we sterk.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.