Kies voor een sterke or bij PostNL!

Stem op 4, 5 en 6 november

Door Redactie 28 oktober 2019

Het zijn drukke tijden bij PostNL. Cao-onderhandelingen voor PostNL en Postbezorgers en de overname van Sandd. Al deze veranderingen vragen om een sterke ondernemingsraad (or). Kies wie namens jou mag praten over deze onderwerpen. Op 4, 5 en 6 november zijn de verkiezingen voor de verschillende ondernemingsraden bij PostNL.

Postbezorger PostNL op de fiets

Verkiezingskrant

In de verkiezingskrant lees je interviews met de lijsttrekkers van de raden. Zij vertellen je waarom het belangrijk is om je stem uit te brengen. En waarom er FNV-leden in de or moeten zitten. Je hoort via je bedrijf hoe je kunt stemmen op 4, 5 en 6 november.

Lees de verkiezingskrant (pdf)

Wat doet de ondernemingsraad?

In de or zitten jouw collega’s. Zij praten voor jou en je collega’s met je werkgever. De or houdt in de gaten of je werkgever zijn werk goed doet. En of de werkgever zich aan de afspraken houdt met jou en met de vakbond. Bijvoorbeeld: Houdt je baas zich aan de afspraken in de cao en aan de Arbowet. En is er regelmatig overleg op je werk?