Crown van Gelder aangesproken op plannen

De plannen verslechteren de arbeidsvoorwaarden

Door Redactie 21 september 2023

De vakbonden FNV en CNV Vakmensen hebben Crown van Gelder aangesproken over plannen om de arbeidsvoorwaarden van hun werknemers te verslechteren. Deze aankondiging van de voorgestelde veranderingen heeft ongerustheid veroorzaakt bij het personeel en de vakbonden. Ze zijn nu vastbesloten om actie te ondernemen.

Vrouw maakt stopgebaar met hand

We willen overover in gesprek

De vakbonden hebben gereageerd op deze aankondigingen en willen graag praten met het management van het bedrijf. Ze willen hun bezorgdheid uiten en samen naar andere oplossingen kijken. De veranderingen die zijn voorgesteld, kunnen namelijk nadelige gevolgen hebben voor het leven en het inkomen van de werknemers.

FNV en CNV Vakmensen

FNV en CNV Vakmensen zeggen: "We staan altijd open voor overleg met elkaar, maar we kunnen zulke zware maatregelen die onze leden in een benarde positie brengen niet aan ons voorbij laten gaan. We verwachten dat Crown van Gelder serieus rekening zal houden met de belangen van hun werknemers.".

Hoe nu verder?

Het is nog niet duidelijk welke stappen beide groepen gaan zetten om tot een akkoord te komen, of wat er gaat gebeuren met dit probleem. Dit voorval laat zien dat het moeilijk kan zijn om een goede balans te vinden tussen wat werknemers willen en wat werkgevers nodig hebben in een veranderende arbeidswereld. We blijven goed in de gaten houden wat er gebeurt en zullen jou op de hoogte houden zodra we meer weten.

Samen staan we sterk(er), word lid van de FNV!

Jij en je collega’s verdienen beter! Om met werkgevers meer loon af te kunnen spreken, hebben we een sterkere vakbond nodig. Met meer leden staan we namelijk sterker tijdens de onderhandelingen. Wil jij een hoger loon, zodat je alles kunt blijven betalen? Word dan lid van de FNV en maak gebruik van de actie eerste 4 maanden voor €25. Ben je al lid? Maak dan een ander lid en verdien een tientje.