Acties opgeschort bij Aircraft Fuel Supply om nieuw cao-bod

portret Brenda Heidinga
Door Brenda Heidinga 23 september 2019

Acties opgeschort bij Aircraft Fuel Supply om nieuw cao-bod Vandaag heeft Aircraft Fuel Supply, de brandstofleverancier op Schiphol, alsnog een verbeterd cao-bod gedaan dat in de buurt komt van de gestelde eisen van de vakbondsleden.

Een ultimatum van FNV Procesindustrie liep vandaag om 18.00 uur af, met als hoofdpunten een goede loonontwikkeling en het behoud van leeftijdsdagen om het zware werk vol te kunnen houden. Jeroen Brandenburg, bestuurder FNV Procesindustrie: ‘Alleen onder druk van acties deed Aircraft Fuel Supply alsnog een bod dat ergens op lijkt. Daarom leggen we het voor aan de leden. Zij hebben morgen het laatste woord. De al geplande actiebijeenkomst op dinsdag 24 september wordt daarom omgedoopt tot ledenvergadering.’

Aircraft Fuel Supply is verantwoordelijk voor de coördinatie en distributie van kerosine op Schiphol. De ledenraadpleging op dinsdag heeft geen gevolgen voor de brandstoflevering aan de vliegtuigen. De onderhandelingen liepen al sinds de zomer van 2018, voor de cao die op 1 januari 2019 afliep. Het voorstel van de vakbond is om met terugwerkende kracht een tweejarige cao af te sluiten, die loopt tot 31 december 2020.