Cao-onderhandelingen Offshore Catering zijn begonnen

Door Redactie 25 juli 2019

De eerste onderhandelingen over de nieuwe cao Offshore Catering zijn achter de rug. We hebben uitgelegd waarom jij en je collega’s een goede loonsverhoging en een goede pensioenregeling moeten krijgen. Waar hebben we het nog meer over gehad?

Cao-onderhandelingen Offshore Catering zijn begonnen

Voorkom concurrentie op arbeidsvoorwaarden

We hebben lang stilgestaan bij de uitbreiding van de werkingssfeer. Met andere woorden: wie valt er allemaal onder de cao? We zien dat er steeds meer verschuivingen zijn naar bijvoorbeeld catering vanaf schepen. We willen dat ook daar de cao van toepassing wordt. Zo voorkom je concurrentie op arbeidsvoorwaarden. Wanneer het werk in de toekomst naar schepen verplaatst, blijf je zeker van je arbeidsvoorwaarden.

Toekomst onzeker

De werkgevers hebben gezegd dat de toekomst van de offshore werkzaamheden onzeker is. Ze willen graag afspraken maken in het kader van toekomstige mobiliteit. Samen moeten we onderzoeken wat er nodig is als er werk verdwijnt. Bijvoorbeeld het afspreken van een sociaal plan voor de hele sector. We denken dat het verstandig is om over de toekomst na te denken en maatregelen te treffen. Of dat nu is in het kader van ander werk of via afspraken met andere werkgevers.

Kom ook op 28 augustus

We nodigen je uit voor de cao-bijeenkomst op 28 augustus. We gaan het hebben over gezond ouder worden. Maar ook over de toekomst en wat er daarover in de cao moet worden afgesproken. Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar: joosje.delang@fnv.nl

Op 5 september gaan we verder onderhandelen. We hebben je hulp hard nodig. Kom naar de bijeenkomst die we organiseren op 28 augustus en laat weten wat jij belangrijk vindt.