Eerste RVU estafette-actie bij SAB Profiel IJsselstein is een feit

Werknemers SAB Profiel maken zich op voor verdere RVU acties na afloop van Ramadan

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 12 maart 2024

Op vrijdag 8 maart jl. werd bij SAB Profiel IJsselstein de eerste fase in een ludieke RVU-estafette actie georganiseerd. Na de ramadan volgt de tweede stap en is het de beurt aan de collega's werkzaam bij SAB Profiel Geldermalsen om het stokje over te nemen.

Olievlek RVU-acties

In de afgelopen weken verspreiden de RVU-acties binnen verschillende bedrijven in de metalektro, motorvoertuigen en Metaal en Techniek zich als een olievlek over de sector Metaal.

Op 8 maart jl. was het de beurt aan de werknemers van SAB Profiel IJsselstein. Zij sloten zich aan bij de drie centrale eisen van FNV: verbetering van de regeling, het vaststellen van de RVU voor onbepaalde tijd en het maken van afspraken in de cao over wat zwaar werk inhoudt.

SAB Profiel solidair

Het personeel bij SAB Profiel IJsselstein kwam massaal naar buiten om hun eisen voor de zwaar werk regeling kracht bij te zetten. Zij zetten hun handtekening onder een gezamenlijke petitie. De opgehaalde steunbetuigingen willen zij samen met hun collega's SAB Profiel Geldermalsen aan hun directie aanbieden. Dit vindt plaats na de Ramadan zodat alle werknemers aanwezig kunnen zijn om te laten zien waar zij samen voor staan.