We hebben een cao-resultaat Motorvoertuigen

Binnenkort kan jij jouw stem uitbrengen

Door Redactie 31 oktober 2023

Het waren taaie en pittige onderhandelingen, maar er ligt een onderhandelingsresultaat voor de cao Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf. Het laatste woord is aan onze leden. Binnenkort kan jij jouw stem uitbrengen.

We hebben een onderhandelingsresultaat cao Motorvoertuigen

Dit is afgesproken

Dit zijn de afspraken op hoofdpunten:

Van 1 november 2023 tot en met 31 oktober 2024 (12 maanden)

Jij en je collega’s krijgen er vanaf 1 januari 2024 6% meer loon bij en op 1 oktober 2024 nog eens € 80 bruto extra per maand. Dat komt neer op gemiddeld 8,7% meer loon.

Verder hebben we afgesproken dat de salarisschalen voor werknemers tot en met 20 jaar flink verbeterd worden. De jeugdschalen gaan met 10% tot 15% omhoog. Ook bereiken werknemers in de loonschalen A tot en met E sneller het maximum van de loonschaal. De schalen verbeteren daarmee tot 2,7%. Dat komt neer op gemiddeld 11,4% meer loon voor de loonschalen A t/m E.

De verlofdag die werknemers moesten inleveren als zij ziek zijn, wordt afgeschaft. Verder krijgen verkopers recht op een vrije dag als zij op een feestdag moeten werken.

Er komen extra financiƫle middelen om de RVU-regeling (eerder stoppen met werken) tot eind 2025 te kunnen uitvoeren.

Woord is aan de leden

We hebben de afgelopen weken alles uit de kast gehaald om tot dit onderhandelingsresultaat te komen. We leggen het resultaat neutraal aan onze leden voor. Jullie hebben zoals altijd het laatste woord. Binnenkort ontvang je meer informatie over hoe je jouw stem kunt uitbrengen. Controleer in Mijn FNV of jouw gegevens goed staan.

Ben jij nog geen lid, maar wil je wel jouw stem uitbregen over het onderhandelingsresultaat? Word dan nu lid!

Meer informatie over het cao-traject Motorvoertuigen