Eindbod vakbonden aan Philips

Philips nu aan zet.

Door Redactie 21 april 2023

Na de ledenvergaderingen bij Philips vorige week, hebben FNV Metaal en andere vakbonden namens de leden een eindbod gedaan. Philips is nu aan zet: of men neemt jullie final offer aan of niet. Zo niet, dan gaan we met jou en je collega's overleggen welke actie we gaan voeren. Kom 24, 25 of 26 april ook naar de driekwartvergadering om te stemmen!

Eindbod vakbonden aan Philips

Het duurt te lang

Tijdens de ledenvergaderingen was het zeer duidelijk: het nieuwe bod waarmee Philips de onderhandelingen nieuw leven wilde inblazen, is voor de leden absoluut onvoldoende basis voor verdere onderhandelingen. Het cao-traject duurt daarbij te lang; het is nu hoog tijd dat Philips over de brug komt.

Eindbod

De loonvraag is gebalanceerd opgebouwd en houdt rekening met de gevolgen van inflatie voor de werknemers en de situatie waarin Philips verkeert. Ook de andere elementen, zoals reiskosten en een brede Regeling Vervroegd Uittreden, maken het eindbod tot een afgewogen integraal voorstel.

Grenzen nagenoeg bereikt

Philips heeft nog steeds goodwill onder haar mensen, maar de grenzen zijn nagenoeg bereikt. Doordat de werkdruk erg hoog is en er bovendien sprake is van werkonzekerheid, loopt een groot aantal medewerkers op hun tandvlees. Onze oproep aan Philips: Waardeer je medewerkers en maak de deal met ons rond!'

Wat als Philips niet instemt?

Als Philips niet instemt dan is de tijd van praten voorbij. We zullen dan zogenoemde 3/4 (actie)-vergaderingen organiseren.

Op 17 april jl. hebben de 4 bonden een gezamenlijk eindbod bij Philips neergelegd. Philips heeft tot en met vrijdag 21 april a.s. 17.00 uur de tijd om hiermee in te stemmen. Mocht Philips niet instemmen dan gaan we over tot het voorbereiden van een vervolgtraject. We zullen dan zogenaamde ¾ vergaderingen organiseren.

Fysieke 3/4 vergaderingen

Tijdens die vergaderingen, die we alleen fysiek mogen houden, stemmen de aanwezige leden over vervolgacties. 75% van de aanwezige leden moet voor stemmen om over te kunnen gaan tot een ultimatum en acties in welke vorm dan ook. Tevens gaan we dan over tot het inrichten van een actiecomité. Dat comité dient dan de onderhandelingsdelegatie te ondersteunen tijdens het actietraject.

Hieronder een overzicht met wanneer deze vergaderingen gepland staan. Hopelijk lukt het je tijdens één van deze vergaderingen aan te sluiten, we kunnen je stem namelijk hard gebruiken

Ook collega’s die nog geen lid zijn, zijn van harte welkom!  Let op: alleen als je lid bent, mag je stemmen.

Tijdstip:16.00 - 17.30 uur en 19.30 - 20.30 uur
Locatie: Wijkcentrum 't Oude Raadhuis | t Hofke 15 | 5641 AH Eindhoven

Tijdstip: 16.00 - 17.30 uur en 18.00 - 19.30 uur
Locatie: Wijkcentrum De Utwyk | Oud Ambacht 116 | 9201 XE Drachten

Tijdstip: 16.00 - 17.30 uur
Locatie: Zalencentrum Prinsenhof Best | Hoofdstraat 43 | 5683 AC Best

Controleer jouw gegevens

We houden onze leden op de hoogte via mailingen. Heb je nog niet eerder mail ontvangen, check dan even mijnfnv.nl of je gegevens en emailvoorkeuren goed staan.

Check MijnFNV

Samen staan we sterker

De vakbonden strijden samen met de leden voor jouw nieuwe cao. Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond. Nodig je collega uit om lid te worden en verdien een tientje. Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk Philips medewerkers lid worden van een vakbond. Samen staan we sterker!

Nodig een collega uit

Ben je nog geen FNV-lid?

Nu is het moment, word lid! Als nieuw lid betaal je de eerste 6 maanden in totaal 25 euro.

Ja, ik word lid

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.