Geen loonbod NXP

Cao onderhandelingen gestart

Door Redactie 6 oktober 2022

Op 6 oktober zijn we gestart met de onderhandelingen voor de nieuwe cao NXP. Tijdens het overleg in september waren de werkgever en vakbonden het eens dat er snel een cao moet komen in de crisis waarin we ons bevinden. Maar vandaag lag er na bijna 3 uur heen en weer praten nog niets op tafel.

Onderhandelingen cao NXP zijn gestart

Onbegrijpelijk

Vakbonden hebben NXP toen te kennen gegeven een reactie te willen zien op onze voorstellenbrieven en verzocht een (openings)bod uit te brengen. Daarmee laat je als werkgever ook je goodwill zien naar je mensen. NXP gaf daarop aan verduidelijking van de voorstellenbrieven nodig te hebben. We vinden dit onbegrijpelijk en vragen ons oprecht af of het wel tot de werkgever doordringt wat er aan de hand is en wat de gevolgen zijn voor mensen. Vandaag werd nota bene bekend dat de inflatie in Nederland verder is opgelopen naar 14,5%!

Cao op hoofdpunten

FNV Metaal wil nu snel resultaten zien. Voor de volgende keer gaan wij ons voorbereiden op een cao per 1 november op de voor onze leden belangrijkste punten, denk aan een soort 'tussen-cao'. Andere zaken kunnen tijdens de looptijd uitgewerkt worden en later ingaan.

Volgend overleg

De volgende onderhandelingsronde is gepland op 19 oktober 2022.

Check jouw gegevens in MijnFNV

Over het verloop van de onderhandelingen houden we jou als FNV-lid op de hoogte. Check daarom of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen staan we sterk

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje. Als ze nu lid worden, betalen ze het speciale actietarief van 6 maanden voor 25 euro. Dit aanbod geldt tot en met eind februari 2023.

Nodig je collega uit

Contact

Heb je vragen of opmerkingen over het cao-traject? Mail dan Lucy Lamers of Gezina van der Ven, bestuurders FNV Metaal.