Wanneer zijn de onderhandelingen voor een nieuwe cao Metalektro?

Door Redactie 2 september 2022

De cao Metalektro loopt op 1 december 2022 af. Voor die tijd gaan we met de werkgevers onderhandelen over een nieuwe cao. Dat doen we met steun en betrokkenheid van duizenden werknemers in de Metalektro.

Wanneer starten de cao-onderhandelingen voor de Metalektro?

Grote betrokkenheid bij nieuwe cao

Een cao komt niet zomaar tot stand, daar gaat een lang traject aan vooraf. We hebben werknemers in de sector gevraagd wat zij belangrijk vinden in een nieuwe cao. Op deze vraag hebben we duizenden reacties ontvangen. Dit geeft aan dat er grote betrokkenheid is bij de cao én we weten hierdoor precies wat belangrijk is voor werknemers in de Metalektro.

Wanneer zijn de onderhandelingen?

• 8 september
  • 21 september
  • 4 oktober
  • 12 oktober (indien nodig)

Als er na de onderhandelingen een principeakkoord is bereikt, mogen onze leden hierover stemmen. Pas na goedkeuring van de leden is het akkoord definitief en is er een nieuwe cao.

Samen sterk

Met meer leden staan we nog sterker in de onderhandelingen met de werkgevers. Is jouw collega nog geen lid van de FNV? Overtuig hem of haar dan van het nut van het lidmaatschap en verdien zelf een tientje.

Nodig je collega uit