Acties Metaal & Techniek lijken onvermijdelijk

Laatste kans voor werkgevers

Door Redactie 11 oktober 2021

Op 27 september zijn we gestopt met het verder onderhandelen over een nieuwe cao Metaal & Techniek. De werkgevers waren na 4 onderhandelrondes nog steeds niet bereid om fatsoenlijke afspraken te maken die jou als vakkracht recht doen. De werkgevers krijgen op 14 oktober de allerlaatste kans om zonder acties tot een goede cao te komen.

Veel woedende werknemers

We zijn de bedrijven in gegaan om met jou en je collega’s te praten en merken dat veel mensen terecht flink kwaad zijn over de opstelling van de werkgevers.

Allerlaatste kans voor de werkgevers

Samen met de andere vakbonden hebben we de werkgevers per brief laten weten dat ze op 14 oktober een laatste kans krijgen. We zijn bereid om nog één keer met ze praten over de cao. Ze zullen dan wel grote stappen in onze richting moeten zetten om de enorme verschillen te overbruggen.

Doen ze dat niet, dan starten wij samen met jou en je collega’s, een actietraject.

Word lid en maak ook je collega lid

Een goede cao komt er niet vanzelf. We hebben jou hierbij nodig. Met jouw steun en inzet kunnen we weer een mooi cao-akkoord bereiken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak je collega daarom ook lid van de FNV en verdien een tientje!

Nodig je collega uit