Akkoord over crisis-cao voor 75.000 werknemers garagebedrijven

portret Erna Bosschart
Door Erna Bosschart 19 november 2020

FNV Metaal, CNV en Unie hebben met de BOVAG een akkoord bereikt over de cao voor het Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf. De cao geldt voor ongeveer 75.000 werknemers die veelal in garagebedrijven werken. Het akkoord wordt volgende week aan de leden voorgelegd.

FNV Metaal spreekt over een crisis-cao. Albert Kuiper: ‘Gezien de teruglopende omzetten door de corona-crisis in een groot deel van de sector, hebben wij met werkgevers passende mogelijkheden onderzocht. Het woord is nu aan onze leden.’

Inflatie

Het akkoord bevat een loonsverhoging van 2% die wordt verdeeld over de looptijd van 17 maanden; 1 procent loon erbij per 1-2-2021 en 1 procent per 1-1-2022. Albert Kuiper: ‘Daarmee houden we gelijke tred met de verwachte inflatie en blijft in elk geval de koopkracht in stand.’

Crisisbestrijdingsdagen