Werkgevers callcenters willen niets doen aan onzekerheid

Wet Arbeidsmarkt in Balans op agenda cao-onderhandelingen

Door Redactie 19 november 2019

De Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) moet ervoor zorgen dat flexkrachten meer rechten krijgen en duurder worden. Zo worden werkgevers gestimuleerd meer vaste krachten aan te nemen. Callcenterwerkgevers willen op een aantal punten afwijken van de WAB. Wij vinden hun voorstellen te ver gaan. Laat het ons weten wat jij ervan vindt.

Callcentermedewerker

Doorbetalen

Volgens de wet moet de werkgever jou doorbetalen, als hij binnen 4 dagen zegt dat je niet hoeft te komen werken. De werkgevers willen deze termijn terugbrengen tot 24 uur.

Langer in onzekerheid

In de wet staat dat je in 3 jaar tijd 3 tijdelijke contracten mag krijgen. Daarna heb je recht op een vast contract. De werkgevers wil jou in 3 jaar tijd 6 tijdelijke contracten geven. Hierdoor heb je langer onzekerheid voordat je een vast contract krijgt.

Wel nodig?

Wij vragen ons af of deze maatregelen wel nodig zijn. Er zijn enorm veel vacatures en het verloop is groot.

Meer over de cao-onderhandelingen in nieuwsbrief 2

Mail ons

Laat ons weten wat jij hiervan vindt. Binnenkort praten wij opnieuw met de werkgevers over de nieuwe cao callcenters. Wij vinden deze voorstellen veel te ver gaan. De WAB moet extra bescherming bieden.

Neem contact op met jouw bestuurder: Elly.Heemskerk.fnv.nl