2e ronde cao-onderhandelingen Mediq teleurstellend

Jullie zijn meer waard meer dan 4% meer loon

Door Redactie 13 maart 2024

Ongelooflijk! Jullie werkgever biedt slechts 4% loonsverhoging. Dat kunnen we niet accepteren. Dit gaat ten koste van je kwaliteit van leven. Je kunt minder kopen, minder leuke dingen doen en zelfs niet meer sparen. Misschien moet je je spaargeld wel aanspreken om het einde van de maand te halen. Kom in actie! Dit pikken jullie toch niet?

Minder koopkracht

4% meer loon. Dat is ongeveer 92 euro bruto erbij per maand, als we kijken naar het maximale salaris in groep 1. Dat kunnen we geen koopkrachtverbetering noemen. En dat is zo keihard nodig. Want in de vorige 2 jaren hebben jullie al 275 euro per maand ingeleverd. Dat is tenminste 3.000 euro op jaarbasis. Dat is heel veel geld.

Kom in actie

Jullie hebben aangegeven dat minimaal je koopkracht hersteld moet worden in de nieuwe cao. Dan is het nu tijd om in actie te komen. Het loon moet omhoog en daar kun jijzelf voor zorgen. Samen met je collega’s. Jullie zijn meer waard dan dit schamele bod van Mediq.

Sluit je aan

Hoe je in actie kunt komen? Door lid te worden van de FNV. Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Dat is echt nodig om Mediq op andere gedachten te brengen. Verbeteringen komen er niet zomaar. Laat dus van je horen!

Ja, ik word lid

De eerste 4 maanden betaal je slechts 25 euro.

Ben je al lid?

Vraag dan je collega’s om lid te worden via fnv.nl/anderlidmaken. Als dank ontvang jij een tientje.

In de WhatsApp kun je ook laten weten dat dit loonbod te weinig vindt. Dan kunnen we de krachten bundelen en aan Mediq laten zien dat het leeft.

Geef je mening