Tot 7,6% collectieve loonstijging voor medewerkers IKEA

Stem over het onderhandelingsresultaat cao IKEA

Door Redactie 7 november 2023

Er is een onderhandelingsresultaat bereikt voor de cao IKEA. Belangrijke afspraak is de stijging van het loon met 7,6%. Hierdoor is het minimumloon per 1 april 2023 €14,25. De cao heeft een looptijd van 15 maanden en geldt voor ongeveer 6.850 medewerkers bij IKEA en Inter IKEA Systems. Je kunt tot en met 22 november 2023 stemmen over dit onderhandelingsresultaat.

Onderhandelingsresultaat cao IKEA

De afspraken

De functielonen stijgen collectief per 1 januari tot 6,4% en per 1 april met 1,2%. Het minimum functieloon bij IKEA gaat hiermee per 1 april naar 14,25 euro. Daarnaast gaat de kilometervergoeding voor de reiskosten woon-werkverkeer naar 23 eurocent per kilometer. Wil je meer weten? Lees dan het onderhandelingsresultaat (pdf).

Richting verbetering

De leden van de kadergroep constateren dat we op belangrijke punten goede én noodzakelijke afspraken hebben kunnen maken. Met dit cao-resultaat zetten wij weer een stap in de richting van het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden bij IKEA.

De kadergroep bestaat uit FNV-leden die zelf werken bij IKEA. Deze groep ondersteunt, adviseert en bepaalt de richting van het vakbondswerk bij IKEA.

Meer over de afspraken

We hebben niet alles binnengehaald en we zijn nog niet klaar. Onderdeel van de afspraken is dat we het komende cao-jaar samen met IKEA aan de slag gaan met de thema’s belonen en duurzame inzetbaarheid/ouderenbeleid. Samen met en voor onze leden blijven wij ons inzetten voor onder andere versterking van het inkomen en verbetering van de duurzame inzetbaarheid binnen IKEA.

Stem voor jouw cao

Nu ben jij dus samen met alle andere FNV-leden aan zet. Als FNV-lid heb jij invloed, jouw stem telt. We leggen het onderhandelingsresultaat aan je voor.

Laat je stem horen!

Stemmen kan tot en met 22 november 2023.

Blijf op de hoogte

Houd onze nieuwsberichten op de cao-pagina van IKEA goed in de gaten en deel deze met je collega’s.

Samen staan we sterk(er), word lid van de FNV

Jij en je collega’s verdienen beter! Met meer leden staan we sterker, help mee en word lid van de FNV. Ben je al lid? Maak dan een ander lid en verdien 10 euro.

Check Mijn FNV

We houden je via de mail op de hoogte van de ontwikkelingen. Ben je lid, maar heb je nog geen mail ontvangen? Controleer dan jouw gegevens in Mijn FNV.